Website Review Checklist

website review checklist

Inhoudsopgave

Gebruik deze Website Review Checklist hacks voor jouw website review:

Heb jij een website review checklist nodig?

Volg een simpel stappenplan voor de website van jouw bedrijf. In dit artikel beschrijven we de kern van een goede website review checklist. Wij hebben verschillende checklists beschikbaar die we verkopen als product, maar je kunt het beste hier beginnen met deze gratis website review checklist hacks:

Alles wat je nodig hebt voor deze review is je eigen website!

Een website review checklist beschrijft precies wat je gaat doen:

Het reviewen (beoordelen en bekijken) van je website.

Door dat stapsgewijs met een handige checklist te doen verlies je het overzicht niet. Daarnaast verzeker je dat jouw bedrijfswebsite op alle cruciale punten gechecked wordt.

Wil jij een snellere website?

Dan kun je de volgende punten van jouw website gratis checken:

  • 1. Site scan (fouten ontdekken)

Laat je website door Google zelf scannen. PageSpeed Insights heeft alleen de URL van je bedrijfswebsite nodig en gaat gelijk aan de slag. Deze scan laat gelijk optimalisaties voor desktop & mobiele weergave zien. Met deze resultaten kun je aan de slag om jouw website sneller te maken.

  • 2. Leesbaarheid voor zoekmachines

Ga naar Google.nl en zoek: site:/jouwsite.nl 

Door deze zoekterm in te voeren zul je alleen de werkelijke resultaten zien die binnen Google te vinden zijn. Je kunt dit ook voor je concurrentie gebruiken. 😉

google site check

  • 3. Afbeeldingsgrootte (check ook de grootte van het canvas)

De afbeeldingsgrootte kun je simpel online verkleinen met handige gratis tools zoals: TinyJPG. Zorg er ook voor dat je de grootte van het canvas (het complete veld van de afbeelding) checkt.

  • 4. Plugins

Ah, heerlijk. Gratis plugins. Toch?

Dit is helaas wel snel een val. Want zonder dat jij het weet maken deze plugins je website langzamer. Controleer daarom de actieve plugins van je site. Welke heb je niet meer nodig? Deactiveer deze. Vergeet niet gedeactiveerde plugins ook te verwijderen. Dit zal je website merkbaar sneller maken. 

  • 5. Hostingpakket

Check het actieve hostingpakket wat je nu hebt. Vaak heb je voor €10 tot €15 per maand het allerbeste (snelste) pakket. Dit maakt een verschil. Wij raden Vimexx als hostingpartij aan. 

Wil jij meer bezoekers op je website?

Dan kun je de volgende punten van jouw website gratis checken:

  • 1. Je eerste indruk

Ga naar de home pagina van je website. Stop! Niet scrollen… even helemaal niets doen.

Wat zie je op het eerste gezicht zodra je op jouw homepage komt? Is het duidelijk wat je doet of aanbiedt voor iemand die je niet kent? Check onze home pagina even en kijk of je dat wél bij ons ziet. 

  • 2. Wie spreek je aan

Wie is jouw doelgroep? Hoe spreek jij die aan? Zorg ervoor dat je daar zit waar je doelgroep zit. Wij bij hulz bieden checklists en oplossingen aan die met website verbetering helpen. Daarom schrijven we dit artikel wat jij nu leest. Wellicht ben jij nu nog niet toe aan ons product, maar je kent ons nu wel. Dus… hallo!

  • 3. Beschrijf de oplossing voor het probleem

Ga eens na hoe jij vanuit het probleem van je potentiële klant kan vertellen wat je doet. Verkoop je wollen sokken? Schrijf dan over ijskoude voeten en het resultaat van jouw fantastische sokken. 

  • 4. Hoe zichtbaar ben je op dit moment?

hoeveel blogs heeft jouw bedrijfssite op dit moment? Wij raden aan om in ieder geval +25 blogs over het onderwerp van jouw bedrijf te schrijven (of te laten schrijven). Het SEO (zoekmachineoptimalisatie) effect hiervan merk je pas helaas na 3 tot 6 maanden. Daarnaast kun je wel mooi op Instagram aanwezig zijn, maar zit je eindklant daar ook? En spreek je die op de juiste manier op dat platform aan?

  • 5. Hoe zorg jij voor bestaande klanten?

Dit wordt vaak vergeten. Een bestaande klant is vaak je goedkoopste nieuwe klant. Deze klant kent je namelijk al. Hoe kun je ervoor zorgen dat een klant bij jou terugkomt? Kijk naar hoe bedrijven dit bij jouw persoonlijke aankopen doen. Of waar jij het laatst een herhaalaankoop gedaan hebt. Leer van de praktijk. 

Hoe kom je aan Social proof:

Verzamel digitaal goud: Social Proof. Social Proof zijn beoordelingen of ervaringen van mensen over jouw product of dienst. Deze kun je op een slimme manier terug laten komen op de website van jouw bedrijf.

Hoe vaak doe je een website review?

Een website review checklist loop je op verschillende momenten door. Je kunt ook een specifiek nieuw proces doorlopen met een website review checklist. Wij raden aan om in ieder geval 1 keer per half jaar je website goed te doorlopen.

Hoe lang duurt een website review checklist?

Je website en klantreis doorlopen kan al binnen een halve dag, zeker als jij je doelgroep goed kent. Met onze handige Website Conversie Checklist check je meer dan +200 cruciale website punten en krijg je een uitgebreide maar simpele handleiding voor jouw website checklist review.

Het doel van jouw Website Review Checklist:

Verander meer bezoekers om tot klanten.

Er zijn helaas zoveel kansen onbenut als je naar de meeste websites kijkt. Door het niet doorlopen van je website loop je omzet mis. Een kleine verandering doordat je vanuit een ander oogpunt naar je website gaat kijken, kan al een enorm verschil maken.

Controleer jouw klantreis:

Je wilt een product verkopen of een lead binnenhalen. In ieder geval wil je door een nieuwe potentiele klant gevonden worden! En als je gevonden wordt, wil je die klant binnenhalen. Het ‘binnenhalen’ kun je zien als het eindpunt van je klantreis. Voordat je werkelijk een nieuwe klant hebt, gaat er een hele klantreis aan vooraf. Deze reis kun je versnellen en optimaliseren. Zo zorg je ervoor dat je bezoekers soepel je website of marketingkanalen doorlopen.

Een klantreis onderzoek raden we pas aan als je website basics op orde zijn. Mocht dat voor jou het geval zijn, kun je in dit artikel meer over het Klantreis Onderzoek lezen.

Heb jij moeite met het stellen van prioriteiten van de uitkomsten van je Website Review Checklist? Dan hebben we daar gelijk de oplossing voor je gemaakt.

Download gratis dit ‘Impact Effort Matrix’ template:

>> Download Gratis: Impact Effort Matrix template .PDF <<

impact effort matrix hulz projecten

Dit is een veel gebruikt framework, gebruikt om de projecten van je bedrijf te rangschikken op prioriteit. 

De volgende stap van deze website review checklist gaat over de klantreis.

De key-takeaways lees je hier:

Conclusie: hoe maak je zelf jouw website review checklist?

Zelf kun je online genoeg onderzoek doen en punten vinden om je website te verbeteren. Het lastige is dat er duizenden bronnen en stappen zijn. Daarnaast helpt het niet mee dat ieder bedrijf individuele wensen heeft. De bovenstaande review punten zullen jouw bedrijfswebsite al aardig op weg moeten helpen. Als je echt dieper en serieuzer aan de slag wil slaan hebben wij daar onze handige checklists voor. Onze checklists bevatten alle cruciale optimalisatiepunten en zijn beoordeeld op impact en prioriteit voor jouw bedrijf.

Nieuwsgierig geworden? Dat snappen we.

Onze webpagina: hulz.nl/website-conversie-checklist legt precies uit waarom onze checklist zo goed is en geeft je alvast een sneakpeek voor wat onze mogelijkheden zijn.

Verbeter zelf je conversie!

Zelf aan de slag met het verbeteren van je webshop of website? Check onze Online Conversie Spiekbrief!

*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!

hulz-website-conversie-checklist-wit
Gratis

Download hier je ChatGPT tips:

Je ontvangt de tips direct per e-mail.

Gratis

Leer hoe je een eigen GPT bouwt:

Je ontvangt de tips direct per e-mail.