Met een goede vragenlijst kun jij jouw website stap-voor-stap doorlopen. Door met een vragenlijst je website te doorlopen kun je cruciale fouten en verbeterpunten ontdekken.
Er zijn in het jaar 2023 alleen al meer dan 82.600+ geregistreerde webwinkels in Nederland (bron: CBS). Kun je nagaan als we daar ook nog eens het aantal individuele websites (dat loopt in de enkele miljoenen voor .nl domeinen) bijtellen.
Door het hoge aantal van webwinkels en websites is het lastig om één globale vragenlijst website aan te maken. Toch doen wij een poging om jou verder te helpen. Als je deze vragenlijst website doorloopt is jouw webwinkel of website al snel beter dan 80% van alles wat er online te vinden is.
Het doorlopen van een vragenlijst voor je website geeft geen garantie dat je op de eerste pagina van Google verschijnt. Google hanteert namelijk meer dan 200 website factoren, om te bepalen hoe hoog een pagina komt te staan. Naast regelmatige algoritme updates van Google zijn veel van die factoren geheim.
Zelf aan de gang met het verbeteren van je website om hoger te scoren binnen Google?
Check Pagespeed Insights: pagina snelheid kun je verhogen door een beter webhosting pakket te nemen en ervoor te zorgen dat je geen .JPG maar bijvoorbeeld .PNG of zelfs .WEBP afbeeldingen gebruikt.
Lengte van de content minimaal 600 woorden – vanaf 1500 woorden wordt een artikel eerder als relevant gezien.
Begin je pagina titel met een cijfer of het zoekwoord waar je op wilt ranken. Voorbeeld van deze pagina: ‘’Vragenlijst website’’ -of- ‘’X vragenlijst website tips’’
‘…even Googlen’ wordt tegenwoordig vanaf mobiel gedaan, maar toch wordt er nog (te) veel op desktop gebruikers gefocust.
Hoe kun jij met jouw artikel waarde toevoegen aan diegene die opzoek is naar een antwoord? Neem deze pagina als voorbeeld. Door je een idee te geven hoe de vragenlijst voor jouw website eruit kan zien, ranken wij op Google – waardoor jij ons gevonden hebt. Om te ontdekken wat mensen op Google zoeken over jouw zoekwoord kun je deze gratis online tool gebruiken.
Hoe maak je een vragenlijst voor een nieuwe website?
Check deze punten en voorkom dat je dubbel zoveel werk doet omdat het nog een keer over moet. Gelijk goed starten met je website dankzij een handige vragenlijst.
Leer over hoe je gelijk van het begin correct gebruik kunt maken van CTA’s (Call to Actions). In ons blog-artikel over het correct toepassen van CTA’s hebben we hier al eens uitgebreid antwoord op de vraag waarom dit belangrijk is en 35 voorbeelden gegeven.
De basisprincipes van SEO zijn niet heel moeilijk en vaak via verschillende plugins goed bij te houden. Zo krijg je vrij snel een goed beeld hoe je pagina ‘potentieel’ kan ranken in zoekmachines.
Hoe gebruiksvriendelijk is jouw website?
En waarom is een gebruiksvriendelijke website belangrijk?
Er is een percentage van je website bezoekers wat afhaakt. Daarnaast is er een percentage website bezoekers wat doorstroomt. Die bezoekers die doorstromen, en dus uiteindelijk een klant worden, wil jij op je website hebben.
Dit noemen we het conversiepercentage of het conversieratio.
Je kunt dit conversiepercentage zelf berekenen of onze handige gratis online calculator tool te gebruiken.
Maar alleen op naar een percentage kijken wil je niet alleen, je moet jouw websitebezoekers eigenlijk willen sturen. Het sturen van je website bezoekers kun je onopvallend doen door je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.
Zorg er ook voor dat je fouten opspoort en kunt verbeteren. ScreamingFrog is een veelgebruikte SEO (Zoekmachineoptimalisatie) tool waar je, als je al meerdere pagina’s hebt, makkelijk kunt checken hoe je website ervoor staat.
Aan welke eisen moet je website design voldoen?
Welke punten van je website design check je met een vragenlijst?
Een gebruiksvriendelijke website is een website die makkelijk te navigeren is. Test met je website ontwerp – kleuren, lettertypes en afbeeldingen om te zien wat het meest effectief is voor je conversies maar ook bij jouw online imago past.
Laat klantervaringen en beoordelingen terugkomen op je website, zo bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid op bij potentiële klanten. Tegenwoordig is dit als marketing begrip ‘Social Proof’ bekend.
Een vragenlijst voor website optimalisatie kan handig zijn om alle relevante optimalisatie punten te doorlopen.
Identificeer je doelgroep en geef een ‘online antwoord’ op hun behoeften, doelen en motivaties.
Voorbeeld: Zorg dat de prijs van jouw antwoord (lees: je product of dienst) en de mogelijke waarde hiervan duidelijk is, voor je klant.
Zet ook Google Analytics correct op, zo kun je precies zien waar je website bezoekers vandaan komen en waar ze afhaken.
Wil jij zelf aan de gang met een complete checklist, of vragenlijst waar alle cruciale punten instaan voor jouw website? Dan hebben wij het ideale product voor jou in elkaar gezet. Helemaal online en opgedeeld in makkelijke stappen voor jouw website. Bekijk onze Website Conversie Checklist hier beneden!
Zelf aan de slag met het verbeteren van je webshop of website? Check onze Online Conversie Spiekbrief!
*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!
Mijn naam is Martijn van Hulzen en ik help bedrijven en ondernemers om met ChatGPT meer werk te verzetten in minder tijd.
In mijn van AI naar B traject zorg ik voor ChatGPT implementatie binnen jouw bedrijf. Daarnaast bied ik ChatGPT-training aan voor toonaangevende bedrijven
© 2025 hulz.nl - ik wens je een fijne woensdag!
Je ontvangt de tips direct per e-mail.