Met succes een salespage maken doe je zo!

salespage-maken

Inhoudsopgave

Salespage maken voor beginners: 

SALE! TE KOOP! KORTING! UITVERKOOP!

Oftewel, zo denk je misschien in het eerste opzicht over het maken van je salespage of verkoop pagina. Een echt goede salespage lijkt misschien simpel, maar er zit aardig wat denkwerk achter. In dit artikel beschrijven we hoe je het beste een salespage kunt maken.

Maak tactisch je salespage:

Door tactisch je salespage op te zetten verschijnt voor de klant alles precies op het juiste moment.

  1. Je aanbod is duidelijk en overtuigend.
  2. Je bedrijf maakt een professionele indruk & de contactgegevens zijn snel te vinden.
  3. Betaalopties zijn zichtbaar (denk ook aan het juiste BTW percentage).
  4. Veelgestelde vragen sectie zorgt alvast voor minder contactmomenten en schept duidelijkheid.
  5. Om mogelijke twijfelaars over te halen, plaats je duidelijk de garantieperiode op je salespage.

Gebruik deze strategie voor je salespage:

Zodra je een salespage gaat maken zul je moeten bepalen waar je vanuit je website pagina’s naar de salespage wilt linken.

Op de salespage zelf link je niet meer naar andere webpagina’s.

Dit doe je omdat je niet wilt dat het verkeer van je salespagina wegstroomt. Een slimme eenvoudige marketingtruc die, als je erop gaat letten, vaak toegepast wordt. Door dit als strategie voor je salespage toe te passen, dwing je jezelf ertoe om je salespage zo duidelijk en informatief als mogelijk te maken.

salespage-maken-gratis-maken

De klantreis van je salespage:

De bezoekers van je salespage kwamen daar na een bepaalde klantreis.

Hoe kwam je bezoeker op je salespage?

Misschien via organische resultaten of juist via betaalde advertenties. Probeer dit voor jouw product inzichtelijk te maken. Door inzicht in de klantreis van je salespage kun je goed werkende kanalen opschalen.

Waar haakt een bezoeker af op je salespage?

Daarnaast is het ook interessant om te weten waar het verkeer afhaakt op je salespage. Met een gratis heatmap tool zoals Hotjar  kun je precies zien waar je bezoekers met hun muis heen gaan en klikken.

salespage-maken-hotjar-heatmaps-voor-je-website

Mis dit niet bij het maken van een salespage:

Overtuigende bedrijfsintroductie op je salespage:

Vaak heb je op je salespage beperkte ruimte. Daarom moet je er voor zorgen dat de introductie van je bedrijf op een eerdere stap in de klantreis heeft plaatsgevonden. Indien je dat niet voor elkaar krijgt – omdat je bijvoorbeeld met advertenties verkeer binnenhaalt – kun je ervoor zorgen dat deze introductie op de salespage plaatsvindt.

Presenteer je aanbod:

Maak gebruik van cross-selling op je salespage! Daarnaast wil je bij het tijdens het salespage maken ook zeker zijn dat je overige aanbod gepresenteerd wordt. Dit kan een mooie kans zijn om cross-selling (extra product of dienst ‘bij’ het huidige product of dienst verkopen) mogelijkheden toe te passen.

Uiteindelijk wil je relevante bezoekers op je salespage binnenhalen. De verkeerde bezoekers op je salespage beïnvloeden de analytische resultaten waar je strategische beslissingen op kunt maken. Daarnaast kun je er zelfs voor zorgen dat je de twijfelaars op je salespage via een ander kanaal in een later stadia alsnog kunt overtuigen. Denk er dus over na of je op een andere manier dan enkel de ‘koopoptie’, leads wilt opvangen op je salespagina.

salespage-maken-strategie

Kun je zelf een salespage maken?

Je kunt simpel zelf een salespage maken in bijvoorbeeld wordpress. Je kunt een compleet salespage template downloaden via sites zoals Themeforest. Een salespage template kost je voor 1 webpagina rond de €10 ($12). Een voor mobiel geoptimaliseerd en compleet website thema kost rond de €55.

Als je zelf aan de slag gaat willen we je aanraden om alle ervaringen, beoordelingen en ‘bedank berichtjes’ van klanten te bewaren… en… te gebruiken! Tegenwoordig staat dit bekend als Social Proof – het sociale bewijs dat je bedrijf echt bestaat en producten/diensten levert waar mensen blij mee zijn. Door social proof op je salespage te implementeren kun je nét die persoon overhalen die toch nog twijfelde over de aankoop.

Gratis een salespage maken:

Tja, je kunt als je handig bent gewoon zelf gratis een salespage maken. Kijk eens naar je laatste 5 online-aankopen.

Hoe zag die salespage eruit?

Hoe werd je overgehaald tot aankoop?

Kijk hoe je de opvallend positieve punten ook kunt implementeren op de salespage van jouw bedrijf. Naast WordPress kun je ook simpel via Shopify een salespage bouwen.

Zorg er wel voor dat je bovenstaande punten opneemt in de checklist voor jouw ideale salespage. Mocht je een complete checklist voor je website zoeken die tot de puntjes verzorgt is…. dan hebben wij die voor een mooie prijs op onze Website Conversie Checklist pagina staan. Kijk hieronder en lees meer over onze checklists.

Verbeter zelf je conversie!

Zelf aan de slag met het verbeteren van je webshop of website? Check onze Online Conversie Spiekbrief!

*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!

hulz-website-conversie-checklist-wit
Gratis

Download nu gratis jouw strategieplan.

Je ontvangt de brochure direct per e-mail.