Tijdens deze audit analyseren we je verkoop-potentie op social media. Deze wereld gaat snel, heel snel. En dát kan nou net eens je grootste voordeel blijken te zijn.
Slechts een vaag idee hoe je met Social Commerce (verkopen op je socials) moet beginnen? Dan is dit de juiste audit voor jou.
Deze social commerce audit is ideaal als je wilt beginnen met verkopen via social media. In marketing termen staat dit bekend als ‘Social Commerce’. Als uitbreiding van je huidige aanbod of als compleet nieuwe start. De juiste focus is het belangrijkste. Waar haal jij het beste resultaat? Er liggen genoeg kansen voor je klaar. Hoe wordt jij de marktstandaard?
…Door de juiste strategie te volgen!
Als laatste stap maken we een PLAN VAN AANPAK. Daarmee zorgen wij ervoor, dat je met onze begeleiding precies weet waar de echte kansen liggen. Concurrentie is er genoeg. Door de markt nét iets anders te benaderen, pak jij jouw voordeel!
Vraagstelling die voortkwam uit de introductie meeting:
‘’Hoe zorgen wij ervoor dat we meer klanten krijgen en van die saaie (markt-standaard) product afbeeldingen afkomen, zodat we deze op Social Media kunnen promoten?’’
Uitkomst social concurrentieanalyse & GAP-analyse:
Deze standaard productafbeeldingen kom je online vaak tegen. Als je puur naar conversie kijkt, trekt het veel minder mensen over de streep dan een afbeelding waar een model een product draagt.
Veel verschillende opdrukken op T-shirts laten fotograferen is een langzaam en prijzig proces. Bezoekers of klanten willen een product in actie zien. Een idee hebben hoe het er – bij henzelf – uit kan zien. Daarnaast wil je als bedrijf er voor zorgen dat je wendbaar bent en blijft.
In dit geval hebben wij ervoor gezorgd dat meer dan 5.000 verschillende shirts door 5 verschillende modellen zijn aangepast, en dat binnen 2 maanden tijd.
Hoe? Door de 5 modellen in verschillende poses in een zwart ’basic’ T-shirt te laten poseren. Deze foto’s worden dan als ‘photoshop mockup’ gebruikt. Je plakt het nieuwe ontwerp als het ware op al bestaande foto’s. Je moet hier alleen wel garanderen dat je maatvoering klopt & vergelijkbaar is over het gehele aanbod. Nadat de standaard maatvoering voor de gehele productielijn was vastgesteld, kon het shoppen beginnen… nou ja, het photoshoppen dan.
Belangrijk: hier werd door het bedrijf zelf rekening gehouden met een mogelijke stijging van het aantal retouren. Daardoor werden deze productafbeeldingen eerst doorgevoerd op een kleiner en nieuw aanbod. Een ander aspect was dat de afbeeldingen in verschillende look-and-feel (vormgeving) ontwerpen voor de verschillende social media kanalen werden uitgevoerd.
De nieuwste (model)-foto’s worden wekelijks gedeeld worden op Social Media. Zo kan het bedrijf, vooraf toetsen of een bepaald ontwerp aanslaat. Daarnaast kun je op deze manier razendsnel en flexibel op de nieuwste trends inspelen.
Zelf aan de slag met het verbeteren van je verkopen via Social Media? Check onze Social Conversie Spiekbrief!
*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!
Mijn naam is Martijn van Hulzen en ik help bedrijven en ondernemers om met ChatGPT meer werk te verzetten in minder tijd.
In mijn van AI naar B traject zorg ik voor ChatGPT implementatie binnen jouw bedrijf. Daarnaast bied ik ChatGPT-training aan voor toonaangevende bedrijven
© 2024 hulz.nl - ik wens je een fijne donderdag!
Je ontvangt de tips direct per e-mail.
Je ontvangt de tips direct per e-mail.