Tijdens deze audit stellen we scherp waar je website, webwinkel of webshop de beste resultaten haalt.
We gaan de focus leggen, waar het meeste resultaat behaald wordt.
Deze e-commerce audit is voor iedereen die de stap wil maken naar online verkoop.
Als uitbreiding van je huidige aanbod of echt als compleet nieuwe start. Er liggen genoeg kansen voor je klaar. Maar de juiste focus is het belangrijkste.
Als laatste stap maken we een PLAN VAN AANPAK. Daarmee zorgen wij ervoor, dat je met onze begeleiding precies weet waar de echte kansen liggen. Er is altijd genoeg concurrentie – maar door de markt nét even anders te benaderen, kan jouw bedrijf een groot voordeel halen.
Vraagstelling die voortkwam uit de introductie meeting:
‘’We verkopen veel gangbare truien in de maten M & L. Door het snel veranderend aanbod zitten we met restposten.’’
Uitkomst MARKTKANSEN & BENCHMARKS analyse:
Restanten van truien in de maten XL & XXL zou je kunnen verkopen in een PLUSSIZE categorie, noem de categorie ‘’Grotere Maten’’. Daarna ga je via een verkoopkanaal selectieve advertenties draaien (in dit geval waren Facebook-advertenties het makkelijkst op te zetten). Deze advertenties draaien we puur op conversies voor het beste resultaat. We maken een extra advertentie die op hetzelfde moment draait, maar daar noemen we de categorie OVERSIZED. Zo zien we wat het beste werkt.
Daarnaast sluiten we fans van je pagina uit, zodat je echt op een nieuw klantsegment focust – omdat bij je huidige fans de grotere maten minder goed verkopen.
Zo creëer je een win-winsituatie! Jouw bedrijf komt van de restposten af én je vergroot je doelgroep.
De bovengenoemde (tijdelijke) oplossing werkt voor het huidige bestand. Maar hoe zorg je ervoor dat je eigen aanbod ook in de toekomst efficiënter wordt? Daarvoor volgde de volgende conclusie & ons advies;
De vraag naar het aanbod is er. Met name voor de meest voorkomende maten M & L. Ga in gesprek met een PoD (Print on Demand) optie, voor een selectie van je aanbod. Ga een ‘trial’ (probeer proces) aan met de PoD optie die voor jou een vergelijkbare kwaliteit kan aanbieden. Je wilt niet dat nieuwe klanten of terugkerende klanten (herhaalaankopen) iets merken van de veranderingen op de achtergrond.
Door het huidige productieproces te veranderen kun je nog steeds categorieën testen & uitbreiden van een PLUSSIZE of OVERSIZED categorie als je dat wilt. Maar je lost hiermee heel concreet het probleem van je bedrijf op.
Daarnaast wordt je bedrijf flexibel, kun jij sneller op trends inspelen en kun je voor jezelf je doelgroep duurzaam uitbreiden.
Zelf aan de slag met het verbeteren van je webshop of website? Check onze Online Conversie Spiekbrief!
*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!
Mijn naam is Martijn van Hulzen en ik help jou als ondernemer om zelf van je digitale bezoekers, klanten te maken.
Op deze website vind je veel tips, tools en checklists die ook jou gaan helpen om nóg meer leads & verkopen te realiseren.
Veel succes!
hulz krijgt een 4.9 op Google beoordelingen
© 2023 hulz.nl - ik wens je een fijne woensdag!
Goede keus!
Strategie is jouw kracht, maar…
..is de sleutel.
Samen zorgen we dat je niet langer over het hoofd wordt gezien.
Geweldig!
Iedere klik op je site is een potentieel verkoopmoment.
Laten we samen je…
..naar een hoger niveau tillen.
Fantastisch!
Met jouw talent verdien je een platform dat net zo schitterend is.
Laten we samen jouw portfolio de…
..geven die het verdient.