Bekijk onze audit cases:

Een individuele audit.

Ieder bedrijf is anders. Niet alleen qua producten of diensten. Maar door individuele uitdagingen.

Bij deze bedrijven hebben wij meegekeken. En dingen veranderd.

E-commerce audit

‘’-30% OMZET DOOR BELGIË ÉVEN TE VERGETEN..’’

Bedrijfsblindheid – we hebben het er liever niet over!

Langzaam en ongemerkt wordt het realiteit. Een goed voorbeeld hebben wij in de praktijk mee mogen maken.

Als één van de aanbevelingen van een e-commerce audit kwam als een conclusie voor de onderneming, dat België qua concurrentie achter liep. Een gemiste kans? Of juist een nieuwe uitdaging.

Door als een ‘quick-win’ de Nederlandse site te kopiëren, te vervlaamsen (dit is tegenwoordig niet meer nodig) & te adverteren ging het voor deze onderneming als een lopend vuurtje.

5 jaar lang was hier niet over nagedacht. Logisch, want de focus lag op Nederland. En wanneer is nou het juiste moment voor een internationale uitbreiding? Uiteindelijk werd in verband met het gemak van taal & de bijkomende transportkosten, specifiek op Vlaanderen gericht.

Na 9 maanden schoot de omzet met +30% omhoog. De basis werd al jaren voor Nederland gebruikt. Nu stond het er ook voor België. Er was enkel een nieuw contract met Bpost nodig, voor het versturen van producten naar Vlaanderen.

Voor de 3 jaren na het implementeren van België, ‘’stapelde’’ de omzet (accumuleren) zich met +30%. De kosten van de audit? Die waren na 3 maanden al terugverdiend.

e-commerce-audit-reviews-en-productinformatie-hulz
social-commerce-audit-navigatie-en-boekingssysteem-hulz

Social commerce audit

‘’MEDEWERKERS KREGEN OPEENS +40% MEER TIJD..’’

Efficiëntie door dingen simpeler te maken! We denken vaak te moeilijk. Zeker in grotere bedrijven met meerdere stakeholders. Maar daar zijn vaak wel de meest efficiënte optimalisaties door te voeren. Een goed voorbeeld kwam uit een Social Commerce audit voor een bedrijf wat inmiddels al +35 jaar bestaat.

Dit bedrijf is actief in 13 landen, met 26 medewerkers die gedeeltelijk klantenservice & Social Media werkzaamheden verrichten. Best efficiënt die snelle klantenservice via je facebook-chat. Ieder land werkte individueel. Af en toe werden er wel succesverhalen gedeeld & gekopieerd, maar alsnog had ieder land eigen posts & tone-of-voice. Want dat was volgens de medewerkers belangrijk.

Door een specifieke taskforce op te zetten (een aantal medewerkers van de meest succesvolle landen), werd een globale post-kalender opgesteld. Op deze manier kon een planning ontstaan, waardoor écht vooruit gewerkt werd. Na meerdere (interne) trainingen, ging ieder land ging deze planning volgen. Ieder individueel land postte dus dezelfde posts op hun individuele facebook- & instagram-pagina’s.

De resultaten bleven de eerste twee maanden hetzelfde – waardoor er bewezen werd dat er 40% meer tijd vrij kwam. Deze tijd werd in klantenservice & het specificeren van advertentie doelgroepen gestoken. En zoals je je waarschijnlijk kunt voorstellen, uiteindelijk bleven die resultaten niét hetzelfde.

Community commerce audit

‘’NIET OP ZO’N MANIER EROVER NAGEDACHT..’’

Zo is het gewoon altijd gegaan! Tja, dan spitsen wij juist onze oren. Want daar zijn vaak mooie kansen te vinden. Deze community commerce audit liep een beetje uit de hand.
Want naast het opzetten van een aantrekkelijk (lees; kostendragend) klantloyaliteit programma, hebben we daardoor ook gelijk de campagne-planning gesloopt.. en weer gefixed!

Tijdens deze audit was de basis-vraag;
‘’Maar…, hoe vaak komen jullie klanten dan eigenlijk terug op de site? ‘’

Dat moest eerst intern even uitgezocht worden maar het antwoord kwam al snel.
Gemiddeld kwamen vaste-klanten 6x per jaar terug bij dit bedrijf voor een herhaalaankoop.

‘’Wauw, dat is super! En…, hoe vaak veranderen jullie dan de acties & campagnes? Want dat ziet er super arbeidsintensief uit!’’

Dagelijks.. ‘’DAGELIJKS?’’

Goed, dat moesten we eerst even laten zakken. Daarna kwamen wij met het voorstel. Één van de conclusies uit deze audit was dan ook:
Zorg voor een vast campagne ritme zonder die Ad Hoc acties.

Dat werd dan ook bij dit bedrijf geïmplementeerd, maar wel aan de hand van bedrijfsinterne wensen: Ná het hoogseizoen. De eerste twee maanden was het een stagnerend resultaat, alsof de bezoekers en klanten ‘’opnieuw digitaal-opgevoed’’ moesten worden. Uiteindelijk bracht het niet alleen een laser-scherpe campagneplanning, maar ook meer rust voor het marketingteam. Waardoor het team meer tijd kreeg om de campagnes nog scherper in te steken waardoor de conversie met +12% omhoog schoot.

community-commerce-audit-klantloyaliteit-en-prijsstrategie-hulz

Bekijk onze CHECKLIST

Wat doen wij nog meer?

Onze checklists zorgen ervoor dat je zelf aan de gang kunt. En gaat.

Verbeter zelf je conversie!

Zelf aan de slag met het verbeteren van je webshop of website? Check onze Online Conversie Spiekbrief!

*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!

hulz-website-conversie-checklist-wit
Gratis

Download nu gratis jouw strategieplan.

Je ontvangt de brochure direct per e-mail.