Hoe kun jij nóg meer online verkopen of leads binnenhalen? Zelden is één simpel antwoord op te geven. Toch gaan we dat hier met onze 6 tips proberen te bereiken. Deze 6 tips kun je toepassen op je website, je webshop of zelfs je Social Media kanalen. Want zeker in 2023 kan je niet meer zonder je eigen personal brand voor meer verkoop of een betrouwbaarder online image in te zetten. Gelukkig ligt de succesvolle uitkomst van je online verkopen, vaak aan een paar cruciale punten.
Waarom is je eerste indruk zo belangrijk?
Het schijnt dat we na 14 seconden al weten of we verliefd worden. 🤯 Daarnaast hebben we enkele seconden nodig, tijdens een handdruk bijvoorbeeld, om een indruk over iemand te creëren.
Hoe lang denk jij dat je online nodig hebt om te beoordelen of je bij die webshop ergens wat wil kopen? Hoe lang heb jij nodig om te weten dat een cursus bij die ene persoon de juiste is? Vandaar onze eerste tip: Focus je op jouw online-image, je eerste online indruk.
Stel jezelf de vraag: Wat wil jij aan je klant vertellen en waarom moeten ze bij jou converteren?
Je kent het vast wel: ‘’aaaaaarghh, wat een slome site!’’
Tadá, daar is je oordeel al.
Je pagina laadtijd is niet alleen belangrijk voor bezoekers, maar ook zoekmachines beoordelen je tegenwoordig op hoe snel jouw pagina laadt. <3 seconden laadtijd is voor al je pagina’s optimaal.
Verzeker jezelf daarnaast van een gestroomlijnd proces – zeker als je de juiste bezoekers eindelijk op je pagina of socials hebt, wil je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk afhakers hebt. Focus je op jouw CRO (conversie-optimalisatie).
Gelijk aan de gang met 200 cruciale website checklist punten?
>> Bekijk conversie-optimalisatie checklist die je meeneemt met 200 punten & 100 voorbeelden.
Tenminste, dat is wat wij in ieder geval zouden willen. Focus je op de juiste bezoekers. Oriënterend verkeer is hartstikke leuk – als je ze om kan zetten naar klanten. Of dat nou in een later stadia is, of door jouw product overtuiging.
Zorg dat jij precies de juiste oplossing voor jouw bezoekers in huis hebt en aanbiedt. Zeker in latere stappen van je conversie-funnel wil je zo veel mogelijk optimaliseren op de bezoekers die ook écht potentiële klanten of leads kunnen worden.
Kom direct tot de kern. Door juist duidelijkheid te bieden kan je er voor zorgen dat daadwerkelijk meer verkoopt per klant. Geen afleiding of onnodige extra’s. Focus op jouw concrete aanbod en oplossing voor de bezoeker – zodat de bezoeker meer tijd heeft om meer van jouw website, webshop of socials te bekijken.
Gebruik je eigen Social Media profielen als tools 🛠️. Denk met name aan LinkedIn en Twitter voor leads. Je ziet het meer en meer voorbij komen. Persoonlijke brands op Social Media. En? Het werkt.
Je ziet gelijk wie; wat verkoopt en kan hier op een innovatieve en efficiënte manier een doelgroep benaderen die waarschijnlijk toch lekker (in hun vrije tijd) aan het scrollen zijn. Dan kunnen diezelfde mensen toch ook gelijk even iets bestellen bij jou, toch?
Daarnaast kun je Social Proof inzetten. Beoordelingen, ervaringen en reviews. Als je het goed doet kun je daar vaak trots op zijn. Mooi meegenomen dat het ook nog eens meewerkt met het bepalings-proces van andere bezoekers.
Vanaf het jaar 2023 ligt de kracht binnen je bestaande klanten. Steeds meer grote bedrijven hebben meer macht. Denk aan Thuisbezorgd of Amazon als verkopers platformen. Je kunt er bijna niet omheen en dat wordt steeds intensiever. Dit hoeft natuurlijk geen slecht nieuws voor jou te betekenen omdat je dit juist als kans voor jouw producten om kunt zetten.
Ook kun je juist op jouw persoonlijke-touch de nadruk leggen. Klanten werven vaak klanten. Maak hier tactisch gebruik van.
Dit artikel vind je waarschijnlijk ook interessant:
We raden het aan om onze >> 35+ Call to Action voorbeelden << ook even te lezen als je dat nog niet gedaan hebt. Een sterke CTA gaat je ook helpen om meer online verkopen te genereren.
Zelf aan de slag met het verbeteren van je webshop of website? Check onze Online Conversie Spiekbrief!
*Unieke hulz.nl garantie: ⭐⭐⭐⭐⭐ 14 dagen lang, niet goed geld terug garantie!
Mijn naam is Martijn van Hulzen en ik help bedrijven en ondernemers om met ChatGPT meer werk te verzetten in minder tijd.
In mijn van AI naar B traject zorg ik voor ChatGPT implementatie binnen jouw bedrijf. Daarnaast bied ik ChatGPT-training aan voor toonaangevende bedrijven
© 2024 hulz.nl - ik wens je een fijne maandag!
Je ontvangt de tips direct per e-mail.
Je ontvangt de tips direct per e-mail.